Sunday, September 25, 2011

minggu ketiga

sekarang....




aku di kolej...




ahad malam...




baru pulang dari umah nenek...



nampaknye dah lama aku tgalkan rumah aku ni usang tanpa berita...





erm...




okayla...kalau diikutkan tajuk diatas...esok bermula minggu ketiga semester ke 5 aku menuntut


ilmu di menara gading ini...





pada hari pendaftaran masuk ari tu...11 september 2011 bersamaan 13 syawal, sesuatu yg


mengejutkan telah berlaku...nenek ku telah pergi meninggalkan kami semua...kembali ke


rahmatullah jam 7.00 ptg hari ahad itu..






boleh dikatakan aku berkabung dalam tempoh 3minggu ini..




masih terbayangkan saat akhir nenek kerana aku menyaksikan dgn mata sendiri detik akhir


allahyarham...



semoga arwah nenek ditempatkan bersama orang2 yg soleh..amin....








tp aku x tahula..kenapa di malam yg hening ini, hatiku berasa sangat tidak tenang...resah


gelisah...



aku sgt tidak menyukai perasaan ini...


pelbagai perkara negatif yg bermain di akal fikiranku...



nauuzubillah..harap tiada apa yg buruk akan berlaku...


tapi...



aku sgt x selesa dgn perasaan ini...




apa yg boleh aku lakukan untuk mengubati hati ini...





kalau sesiapa mengetahuinya, bolehla tinggalkan tips di ruangan chat disebelah atau di ruangan komen di bawah....






cuma hanya diwaktu ini...




aku hanya mampu memegang kepada firman Allah dalam kitabuhul A'zim (13:28) mafhumnya...





hanya dgn mengingati Allah, jiwa2 pasti akan menjadi tenang..



wallahualam...

No comments:

Post a Comment